(Έννοια Μελέτη και ιστορικότητα)
Εισαγωγή.
Τα ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων έγινε κέντρο των οικουμενικών ανθρωπίνων ανησυχία, από τα μέσα του εικοστού αιώνα. Μέχρι σήμερα, παραμένει η πραγματική θέματα σε μια ποικιλία από κοινωνικές εκδηλώσεις, πολιτική και οικονομία, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Μουσουλμάνοι σε όλο τον κόσμο, ως αναπόσπαστο μέρος της διεθνούς κοινότητας, έχει μια πραγματικά παγκόσμια προσοχή στο θέμα αυτό. Ως μια ομάδα ανθρώπων που έχουν κληρονομήσει μια πολύ πλούσια παράδοση του πολιτισμού, οι μουσουλμάνοι δεν ανταποκριθεί σε τυχόν ζητήματα που παραμένουν που αναπτύσσονται σε οποιαδήποτε ηλικία. Το Ισλάμ, όπως όλοι γνωρίζουμε, είναι μια δυναμική διδασκαλία. Πάντα ενθάρρυνε τους ανθρώπους να βρουν νέα πράγματα για τη βελτίωση της ανθρωπότητας. Από την ίδρυσή του, το Ισλάμ έχει δημιουργήσει ένα μεγάλο πολιτισμό Συνεισφορά Αυτό έχει εντοπίσει σε μεγάλο βαθμό το κακό στην ιστορία του ανθρώπινου πολιτισμού μέχρι την εποχή μας. Ομοίως, εισφορές, προκειμένου να αναγνωρίζουν και να σέβονται την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Δεν είναι υπερβολή όταν λέμε ότι το Ισλάμ είναι μια θρησκεία της ανθρωπότητας (θρησκεία της ανθρωπότητας).
Όταν Εμείς βήμα για την Κατανόηση του Ισλάμ σε μια προοπτική των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, πάντα θα είμαστε αντιμέτωποι με μια ακαδημαϊκή ερώτηση: αν το Ισλάμ δίνει εντολή σε αυτόν τον τομέα; Σε γενικές γραμμές, μπορούμε να απαντήσει που σίγουρα το Ισλάμ είναι μια θρησκεία μιας συνολικής, Επειδή το Κοράνι το οποίο είναι ένα σύνολο από θεία αποκάλυψη δοθεί Προφήτη Μωάμεθ είναι ένα βιβλίο που εξυπηρετεί »Δίνει κατευθύνσεις και επεξηγήσεις σχετικά με τις οδηγίες του (al- budgie) και διαφοροποίησης "η μεταξύ αλήθειας και σφάλματος (al-Furqan).
Ισλαμική Διδασκαλίες που μεταφέρεται από τον Προφήτη Μωάμεθ καλύπτει όλες τις πτυχές της ανθρώπινης ζωής, αν και για ορισμένους τομείς που μόλις έδωσε τους γενικούς τύπους μπορεί πάντα να σκεφτόμαστε, να σκεφτούν και να διαμορφωθούν για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της αλλαγής φορές. Επιπλέον, ο τρόπος διεξαγωγής των ισλαμικών διδασκαλίες που Ορθολογικότητα πάντα ενθάρρυνε τους ανθρώπους να σκέφτονται δημιουργικά, με βάση την πηγή του ισλαμικού διδασκαλίες, δηλαδή al-Quran και al-Hadith, πάντα θα ενθάρρυνε τους ανθρώπους να βρουν νέες ιδέες και νέες αντιλήψεις για να απαντήσετε στην προκλήσεις των καιρών. Το Κοράνι λέει η ίδια "που προσπαθεί να Earnest με τον τρόπο μας, τότε θα σε leadth στους δρόμους μας».
Τα θέματα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που συνδέονται στενά με μια αντίληψη του φιλοσοφικές σχολές σκέψης σχετικά με τα ανθρώπινα όντα. Μεταφυσική άποψη της ανθρώπινης διαφορά δημιουργεί διαφορές στην ανθρώπινη αντίληψη της προσωπικής και κοινωνικής ζωής των ανθρώπων. Μεταφυσική Παρά τις διαφορές αυτές έχουν ξεκινήσει εδώ και χιλιάδες χρόνια πριν, αλλά το πρόβλημα δεν ήταν πλήρως να απαντηθούν ικανοποιητικά. Οι άνθρωποι ακόμα ένα μεγάλο μυστήριο του κάθε ύπαρξη. Μέχρι τώρα, ειρωνικά, ότι ο άνθρωπος δεν έχουν ακόμη μια πλήρη κατανόηση και την εστίαση για αυτό. Ισλαμική Διδασκαλίες παρέχει επίσης μια βασική κατανόηση των ανθρώπων και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων τους, η οποία μέχρι σήμερα μια πηγή που ποτέ στεγνό κατά τη συζήτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων από τη σκοπιά της φιλοσοφίας και της επιστήμης.
Ως μια εμπειρική μελέτη για την περιγραφική ή αξιολογικές σκοπούς όμως, η συζήτηση για το Ισλάμ και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα να βρείτε ενδιαφέρον. Ωστόσο, η περιορισμένη πρόσβαση στην εμπειρική πραγματικότητα, το παρόν έγγραφο περιορίζεται στην ομιλία του Ισλάμ και ανθρώπινα δικαιώματα στο Ισλάμ το οποίο ερμηνεύεται ως ένα δόγμα. Έτσι, η ανάλυση σε αυτό το λόγο είναι πιο Φιλοσοφικής, αφαιρετικής, και συγκριτική.
Ανθρώπινα Δικαιώματα: Έννοια και ιστορικότητα.
Από τη σύγκριση διαφόρων ορισμών των δικαιωμάτων, μπορεί να ερμηνευθεί ως η αξία του ένας άνθρωπος θέλει να προστατεύσει τον εαυτό του, ώστε να μπορεί να διατηρήσει και να βελτιώσουν τη ζωή τους και να αναπτύξουν την προσωπικότητά του. Αυτό το δικαίωμα να εμπλακεί υποχρέωση, σε γενικές γραμμές Pls Επειδή γίνεται λόγος για τα δικαιώματα που έχει όλα αυτά απαιτείται, πρέπει να πληρούνται άλλα μέρη. Στην κοινότητα ένωση, είναι αδύνατο να μιλάμε για δικαιώματα, χωρίς να το συνδέει άμεσα με την υποχρέωση του άλλου προσώπου ή κόμματος.
Από μια σειρά από παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων είναι υπό αξιολόγηση Αυτός. Δικαιώματα που περιλαμβάνονται στην έννοια λέξη ΠΟΥ ότι τα άτομα έχουν τέτοιο δικαίωμα είναι ένα πλήρες ανθρώπινο ον, χωρίς διάκριση της κατάστασης, την εθνικότητα, τα έθιμα, τη θρησκεία, τη φυλή ή το χρώμα του δέρματος, ακόμα και χωρίς να γνωρίζουν τη σχετικότητα της σημασίας Σύμφωνα με τον χρόνο και τον τόπο. Έτσι, τα ανθρώπινα δικαιώματα πρέπει να είναι ένα τόσο σημαντικό, κατά βάση, αναγνωρίζεται από όλους τους πολιτισμούς, και την απόλυτη καταξίωση.
Η συνειδητοποίηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο δυτικό πολιτισμό γεννήθηκε τον 17ο αιώνα και έως 18 μ.Χ. ως μια αντίδραση ενάντια στην απόλυτη βασιλείς των φεουδαρχών κατά του λαού Μπορούν εντολή, ή να προσλάβουν άτομα. Όπως μπορεί να δει κανείς στην ιστορία, η ανθρώπινη κοινωνία από την αρχαιότητα αποτελείται από δύο κύρια στρώματα: το κορυφαίο στρώμα, η μειοψηφία, η οποία έχει τα δικαιώματα? Και το κάτω στρώμα, το οποίο δεν είχαν δικαιώματα, αλλά μόνο υποχρεώσεις, έτσι ώστε να είναι συνοπτικές διαδικασίες αντιμετωπίζονται αυθαίρετα από την επιφανειακό στρώμα. Προσπάθειες, οι οποίες υλοποίηση πυροδότησε τη χάραξη και διακηρύξεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, Σύμφωνα με τα ιστορικά αρχεία των δικαιωμάτων του ανθρώπου εξελίχθηκε melalalui διάφορα στάδια. Ειδικά αυτό μπορεί να δει κανείς στην ιστορία της διοίκησης στην Αγγλία και τη Γαλλία. Δηλαδή με την αξιοσημείωτη επιτυχία του βρετανικού λαού αποκτούν ορισμένα δικαιώματα από το βασιλιά και η βρετανική κυβέρνηση, όπως περιγράφεται στα διάφορα Charters, όπως: Αναφορά των Δικαιωμάτων του 1628, το habeas corpus Πράξη του 1679 και την Διακήρυξη των Δικαιωμάτων το 1689 και την έκδοση της Διακήρυξης Δ des du Πολίτη το 1789 στη Γαλλία. Εκτός από τις παραπάνω δύο χώρες, Bill of Rights επίσης να παρουσιαστεί στην πολιτεία της Βιρτζίνια το 1776, η ανακήρυξη της ανεξαρτησίας του κράτους του 13 στις Ηνωμένες Πολιτείες το 1789.
Μετά το τέλος του Α Παγκοσμίου Πολέμου και II έδρα των Ηνωμένων Εθνών και τα διεθνή ανθρώπινα δικαιώματα εξέδωσε δήλωση: την Οικουμενική Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στις 10 Δεκεμβρίου 1948, και ακολούθησε με το Σύμφωνο για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα και το Σύμφωνο του 1966 για τα Οικονομικά, Κοινωνική και Cultur Δικαιώματα το 1966 και το Προαιρετικό Πρωτόκολλο στη Σύμβαση αυτός για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα το 1966. Η τέταρτη διεθνή έγγραφα για τα ανθρώπινα δικαιώματα που συχνά αναφέρεται ως η Διεθνής Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
Τα έγγραφα αυτά είναι κανονιστικά διεθνή μέσα για τα ανθρώπινα δικαιώματα πρέπει να γίνονται σεβαστά και να τηρούνται από όλα τα κράτη μέλη των Ηνωμένων Εθνών. Ακόμη και στο Σύμφωνο για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα το οποίο περιείχε διάφορα ανθρώπινα δικαιώματα δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε εκτός από εξαιρετικές περιπτώσεις, όπως αν και. Μάλιστα, όλα τα δικαιώματα κατάσταση που θεωρείται η πεμπτουσία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων πρέπει να τηρούνται.
Η αναγνώριση και η προστασία των προσωπικών θέσεων σε μέσα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων δείχνει την έλλειψη προόδου στις αξίες και τους κανόνες που διέπουν τη σχέση της μεταξύ των χωρών. Για άλλη μια φορά ένα ανθρώπινο υποθέσεις δικαιωμάτων στη χώρα κάθε χώρα είχαν στραφεί προς τις σχέσεις και τη διεθνή τιμή, η οποία αποδεικνύεται από την έγκριση όλων των χωρών, τουλάχιστον, τα κράτη μέλη του ΟΗΕ κατά του δηλώσεις, συμβάσεις και διεθνή ανθρώπινα δικαιώματα Σύμφωνο.
Η Διακήρυξη των Ηνωμένων Εθνών μπορεί να διευκρίνιση σε τρεις κατηγορίες:
1. Ploitik τα ατομικά δικαιώματα και τα δικαιώματα, τα δικαιώματα της ισότητας / ελευθερίας από τη γέννησή τους (άρθρο 1), το δικαίωμα στη ζωή (άρθρο 3), το δικαίωμα να τύχει δικαστικής προστασίας ενώπιον του νόμου (άρθρο 6-8), δικαίωμα στην ανθρώπινη μεταχείριση (όχι αυθαίρετη ) την ολοκλήρωση της κοινωνικής τάξης (άρθρο 5, και 9-11), το δικαίωμα της ελεύθερης κυκλοφορίας, που ζητούν άσυλο σε άλλη χώρα, και να δημιουργήσουν μια εθνικότητα (άρθρο 13-15), το δικαίωμα να παντρεύονται και να δημιουργούν οικογένεια (άρθρο 16), το δικαίωμα ελεύθερης σκέψης, συνείδησης και θρησκείας (άρθρο 18-19), και το δικαίωμα του συνέρχεσθαι και του συνεταιρίζεσθαι (άρθρο 20-21).
2. Οικονομικά και κοινωνικά δικαιώματα (άρθρα 22-28), μεταξύ άλλων: το δικαίωμα στην εργασία και να αποκτήσουν μια αξιοπρεπή μισθό, το δικαίωμα στην ανάπαυση και να είναι δημιουργικοί, το δικαίωμα σε περιοδικές διακοπές με ένα (σταθερό) να κερδίζουν μισθούς, το δικαίωμα να απολαύουν επαρκούς βιοτικού επιπέδου, συμπεριλαμβανομένης της στέγασης και ιατρικές υπηρεσίες, το δικαίωμα απόκτησης της κοινωνικής ασφάλισης, δικαίωμα στην εκπαίδευση, και το δικαίωμα συμμετοχής σε πολιτιστικές δραστηριότητες.
2. Οικονομικά και κοινωνικά δικαιώματα (άρθρα 22-28), μεταξύ άλλων: το δικαίωμα στην εργασία και να αποκτήσουν μια αξιοπρεπή μισθό, το δικαίωμα στην ανάπαυση και να είναι δημιουργικοί, το δικαίωμα σε περιοδικές διακοπές με ένα (σταθερό) να κερδίζουν μισθούς, το δικαίωμα να απολαύουν επαρκούς βιοτικού επιπέδου, συμπεριλαμβανομένης της στέγασης και ιατρικές υπηρεσίες, το δικαίωμα απόκτησης της κοινωνικής ασφάλισης, δικαίωμα στην εκπαίδευση, και το δικαίωμα συμμετοχής σε πολιτιστικές δραστηριότητες.
3. Και συλλογικά δικαιώματα περιλαμβάνουν το δικαίωμα όλων των λαών στην αυτοδιάθεση, το δικαίωμα όλων των φυλών και εθνοτήτων να είναι απαλλαγμένοι από κάθε μορφής διάκρισης, το δικαίωμα των ανθρώπων να είναι ελεύθεροι από νεο-αποικιοκρατία (κεφάλαια 28-30).
Τα ανθρώπινα δικαιώματα των πιο πάνω, αν και η δήλωση των Ηνωμένων Εθνών, όπου ολόκληρο το έθνος από διάφορες γωνιές του κόσμου που συμμετέχουν, αλλά κατά γενική ομολογία προέρχεται από τον καρπό της σκέψης και τα παιδιά του δυτικού πολιτισμού.
Διακανονισμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Ινδονησία μπορεί να διαπιστωθεί από τις διάφορες νομοθεσίες και κανονισμούς, ιδιαίτερα στο άνοιγμα και την Πράξη του κορμού του 1945 και της λοιπής νομοθεσίας είναι έξω από το 1945 Συντάγματος, όπως τα ανθρώπινα δικαιώματα που σχετίζονται με διαφορές στο Νόμο δεν. 14 του 1970 περί των διατάξεων του βασικού νόμου και της δικαστικής εξουσίας. 8 του 1981, περί Ποινικής Δικονομίας, και ούτω καθεξής. Αν και η σύλληψη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων μπορεί να δει σε Όχι. Διάταγμα Συμβουλευτική Συνέλευση του Λαού της Ινδονησίας .. II/MPR/1998 στις Γενικοί προσανατολισμοί της κρατικής πολιτικής (GBHN) και παρατίθενται στο τομέα του δικαίου των κατασκευών το οποίο ορίζει ότι:
"Ανθρώπινα Δικαιώματα και τη χάρη του Θεού Παντοδύναμος Δηλαδή τα βασικά δικαιώματα που είναι κατοχυρωμένες από τον Θεό στον άνθρωπο και περιλαμβάνουν: το δικαίωμα στην αξιοπρεπή διαβίωση, το δικαίωμα της θρησκείας και της λατρείας, σύμφωνα με τη θρησκεία τους, το δικαίωμα στην οικογένεια και την αναπαραγωγή μέσω του γάμου είναι νόμιμα , δικαίωμα να αναπτύξει, μεταξύ άλλων να πάρει μια εκπαίδευση, το δικαίωμα να αναζητεί, δικαιώματα ιδιοκτησίας, δικαίωμα στην ασφάλεια δικαίου και την ισότητα στο νόμο, τη δικαιοσύνη και την ασφάλεια, το δικαίωμα της έκφρασης, του συνεταιρίζεσθαι και του συνέρχεσθαι. "
Ιστορικό υπόβαθρο ορισμένων διαμόρφωση και διακηρύξεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων (δηλαδή: η προστασία της ατομικής ελευθερίας μπροστά από τον κανόνα των βασιλέων, φεουδαρχών ή το κράτος ή σε συγκέντρωση (Domina), και της ευαισθητοποίησης σχετικά με τη οντολογική δομή της Διακήρυξης του ΟΗΕ, καθώς και όπως την ιστορική συνείδηση των πολιτισμών που τον γέννησε, είναι δυνατή η αναγνώρισή μεγάλες karektaristik των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Δυτική προοπτικών εν όψει των ανθρωπίνων δικαιωμάτων μπορεί να λεχθεί ότι είναι antrophocentris, με την αντίληψη ότι οι άνθρωποι είναι θεωρηθεί ως το μέτρο της τα πάντα, γιατί είναι το σημείο στο κέντρο ή μείωση του όλες τις σκέψεις και τις πράξεις. προϊόντα από τη σκοπιά αυτού του antrhoposentris δεν είναι άλλο από το αυτόνομο άτομο.
Ισλάμ και ανθρώπινα δικαιώματα
Ισλαμική κοσμοθεωρία για τα ανθρώπινα δικαιώματα δεν είναι να βγούμε από το Outlook για το καθεστώς και τη λειτουργία των Ανθρώπων. Οι άνθρωποι είναι πλάσματα του Θεού είναι τιμητική διάκριση (surah Al-Israa '/ 17: 70), (QS Al-Hijr/15 :28-29) και λειτουργικές (Surat al-An `am / 6: 165) και (Surat al- Ahzab / 33: 72). Από μια ιδανική ύπαρξη, οι άνθρωποι είναι που με το ιδανικό της ζωής, της ανθρώπινης ζωής που σε ένα πραγματικό (εμπειρική πραγματικότητα), ώστε να μπορεί να επαινεθεί ως λειτουργική. Σε αυτό το πλαίσιο, αναφέρθηκε στο χαλίφη, με επιτακτικούς όρους, η οποία επιτρέπεται, και όχι ως ηγεμόνας. Στο υποχρεωτικό χαρακτήρα των αξιότιμων και λειτουργία, οι άνθρωποι έχουν μόνο υποχρεώσεις προς τον Θεό (ως εκ τούτου, ο Θεός έχει μόνο τα δικαιώματα ΠΟΥ) για να συμμορφωθούν με τους νόμους της. Όλες αυτές οι υποχρεώσεις γίνονται εντολή (QS Al-Ahzab/33: 72), όπως η υλοποίηση της διαθήκης του με τον Θεό στην αρχή της δημιουργίας του (Surat At-Tawbah / 9: 111).
Αν και οι άνθρωποι έχουν την υποχρέωση να τον δημιουργό του, αλλά αυτές οι υποχρεώσεις, με τη σειρά τους, οδηγούν σε οποιαδήποτε δικαιώματα αναφορικά με τις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων. Οι υποχρεώσεις έναντι πιστεύουν (Ενότητα του Αλλάχ), για παράδειγμα, Pls εφαρμοστεί σωστά, θα οδηγήσει στη συνειδητοποίηση των δικαιωμάτων που χαρακτηρίζουν τη σχέση μεταξύ των ανθρώπων, όπως η ισότητα των δικαιωμάτων, των δικαιωμάτων της ελευθερίας και της δικαιοσύνης. Ένας άνθρωπος αναγνωρίζει τα δικαιώματα των άλλων ανθρώπων Επειδή είναι η υποχρέωση που επιβάλλεται σ 'αυτόν για να υπακούσει το Θεό. Ως εκ τούτου, το Ισλάμ αφορά τα ανθρώπινα δικαιώματα με μια διαφορετική άποψη από τη Δύση, δεν είναι anthropocentris, αλλά είναι theocentris (συνειδητά στον Θεό, όπως το κέντρο της ζωής). Αφιέρωμα στον Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ανθρώπινο ον, ως εκ τούτου, είναι μια μορφή της ποιότητας της θρησκευτικής συνείδησης είναι η συνείδηση του Θεού ως το κέντρο της ζωής. Προσπαθούμε συνέχεια να εξηγήσει τις βασικές έννοιες των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο Ισλάμ προέρχεται από al-Quran και al-Hadith.
Προβολή του Κορανίου.
Τα ανθρώπινα δικαιώματα διασφαλίζονται από το Ισλάμ, όπως ορίζεται στο Κοράνι ως πηγή του ισλαμικού Διδασκαλία και τη βάση για τον άνθρωπο. Βασικά ανθρώπινα δικαιώματα που περιέχονται στο Κοράνι αποτελείται από:
α) Το δικαίωμα στην ασφάλεια ζωής. Στο Ισλάμ ένα πρόσωπο ιδιαίτερα σεβαστό ψυχή και την ύπαρξή του πρέπει να διατηρηθεί (HiFD al-Nafs), εκπροσωπήθηκαν ως λόγο του Θεού σε Surat Al-Κοράνι (Surat al-Isra '/ 15: 33) που επιτρέπεται για να σκοτώσει ανθρώπους Ακριβώς Επειδή Οι λόγοι είναι εκεί, για παράδειγμα qishas για πρόσωπα που έχουν καταδικασθεί για τη θανάτωση ένα άλλο πρόσωπο εκ προθέσεως.
β) την ασφάλεια των δικαιωμάτων ιδιοκτησίας (Surat al-Baqara / 2: 181).
γ) Ασφάλεια και την ιερότητα της ιδιωτικής ζωής (QS An-nur/24: 27)
δ) το δικαίωμα να λάβει νομική δικαιοσύνη (Q.S.:)
γ) Ασφάλεια και την ιερότητα της ιδιωτικής ζωής (QS An-nur/24: 27)
δ) το δικαίωμα να λάβει νομική δικαιοσύνη (Q.S.:)
ε) Το δικαίωμα της άρνησης kezhaliman (Surat An-Nisa »/ 4: 148)
στ) Το δικαίωμα να εκτελέσει μια αλ-Αμρ αλ-bi ma'ruf wa al-nahyu «al-κακού, στην οποία περιλαμβάνει επίσης τα δικαιώματα της ελευθερίας της κριτικής (Surat al-A'raf / 7: 165 και Sura Al- Baqara / 2: 110).
ζ) Ελευθερία να συγκεντρώσει για χάρη της καλοσύνης και της αλήθειας. Η ελευθερία του συνέρχεσθαι που σχετίζονται με τα ανθρώπινα δικαιώματα στην επιστολή (στ), τα οποία στοχεύουν στην υποστήριξη της ma'ruf και να αποφευχθεί η κακά.
η) Δικαίωμα στην ασφάλεια της θρησκευτικής καταπίεσης. Υπάρχουν τόσα πολλά εδάφια του Κορανίου που απαγορεύει τον εξαναγκασμό, την καταπολέμηση κάθε άλλο Λόγω των θρησκευτικών διαφορών, ένα από τα οποία είναι (Πρότυπο Ευρωπαϊκό Ερωτηματολόγιο / 3: 100).
i) Το δικαίωμα να μην αποδεχθεί καμία ενέργεια χωρίς κανένα έγκλημα. Με άλλα λόγια πρέπει να θεωρείται μία αθώα, αν δεν έχει αποδειχθεί ένα έγκλημα.
ι) Το δικαίωμα στην ίση μεταχείριση λάβουν από το κράτος και κανένας δεν προτιμάται σε σχέση με τους άλλους (QS Al-Qashash/28: 4).
Εφαρμογή των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο Ισλάμ.
Ισλαμική Διδασκαλίες για τα ανθρώπινα δικαιώματα πάνω έχει πραγματωθούν στη ζωή bermasayarakat κατά το χρόνο του Προφήτη Μωάμεθ και των πρώτων τεσσάρων χαλίφηδων (τα τέσσερα πρώτα Χαλίφη), όπως υπονοείται σε ορισμένα από τα Sunnah και τις παραδόσεις των ακόλουθων τους καλύτερους φίλους.
1. Συμβουλές για τον Προφήτη Μωάμεθ σε μια γυναίκα που ήρθε να τον συμβουλευτείτε με την υποκίνηση του Οσάμα:
«Από Ο Urwa, από το« Aisha είπε ο Οσάμα ότι μια μέρα συμβουλεύει μια γυναίκα να έρθει στον Προφήτη. Ο Προφήτης είπε, «πώς πολλά έθνη, πριν να ήταν τα πρόσωπα που καταστράφηκαν πόρος επειδή ήταν τα πρόσωπα των πόρων καταδικάστηκε σε τις κατώτερες κοινωνικές τάξεις, αλλά όχι για την τιμωρία των μελών της ανώτερες τάξεις (η Pls Μπορούν να διαπράξει έγκλημα). Για όνομα του Θεού, ότι το χέρι του είναι η ζωή μου, αν η κόρη Fatima μου έκαναν, φυσικά έχω κόψει τα χέρια του »."
2. Έγκριση των διοδίων Προφήτη Μωάμεθ τους συντρόφους του:
"Στην περίπτωση του πολέμου του Badr, ο Προφήτης επέλεξε μια ξεχωριστή θέση θεωρείται σκόπιμο να επιτεθεί στον εχθρό. Ένα από τους συντρόφους του, Hubab Μπιν Mandhar, ζήτησε από τον Προφήτη, εάν η οποία προκάλεσε η επιλογή της συγκεκριμένης συγκεκριμένο σημείο επειδή προέρχεται από την αποκάλυψη του Θεού. Μου απάντησε όχι. Με αυτό Hubab Μπιν Mandhar κατόπιν να προτείνουν μια εναλλακτική θέση για να παραδώσει μια επίθεση ενάντια στον εχθρό, γιατί σύμφωνα με τη γνώμη του, ο τόπος ήταν στρατηγικά καλύτερο μέρος. Ο Προφήτης συμφωνηθέντα ».
3. Διαθήκη ο Προφήτης με χριστιανικές ομάδες Najran:
3. Διαθήκη ο Προφήτης με χριστιανικές ομάδες Najran:
"Από τον Προφήτη Μωάμεθ να Abu harith, της Najran επίσκοποι, ιερείς, μοναχοί, άνθρωποι που ζουν στις εκκλησίες τους και σκλάβους τους? Οιονεί θα είναι υπό την προστασία του Αλλάχ και τον προφήτη του, δεν ΠΟΥ απέρριψε ο επίσκοπος της επισκοπής του, δεν υπάρχει μοναχό από το μοναστήρι του, να απορριφθεί και δεν ιερέα για να απορριφθεί από τη θέση του, και δεν θα μεταβολή στα δικαιώματα που έχουν απολαύσει για πολύ καιρό.
4. Χαλίφης Αμπού Μπακρ Pls μήνυμα στέλνει η πρώτη αποστολή στη χώρα Sham:
"Να είστε εσείς να είναι δίκαιη. Μην σπάσει την πεποίθηση ότι θα ορκιζόταν. Μην κόβετε κάποιος. Μην σκοτώνουν παιδιά, άνδρες και γυναίκες. Ή κάψει φοίνικες, και δεν τα κομμένα δένδρα που παράγουν φρούτα. Μην σκοτώνουν τα πρόβατα, καμήλες, εκτός από τα βοοειδή ή μόλις φάει. Ίσως κάποτε θα συναντήσει ανθρώπους που έχουν εγκαταλείψει σε μοναστήρια, αφήστε τότε τους και τις δραστηριότητές τους σε ένα κράτος της ειρήνης. "
5. Οι αρχές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που κατοχυρώνονται στο Χάρτη του Προφήτη (Book of an-Nabi),
η οποία από κάποια κρατική συνταγματική εμπειρογνώμονες του νόμου θεωρείται το πρώτο γραπτό σύνταγμα στον κόσμο των ιστορικών εγγράφων σχετικά με τους βασικούς κανόνες εφαρμογής Medina ως κοινότητα υπό την ηγεσία του Προφήτη Μωάμεθ. Όταν η οποία αργότερα μετανάστευσε στην Yathrib Έγινε Medina, ο πληθυσμός της πόλης δεν είναι ομοιογενής. Τουλάχιστον υπάρχει μια ομάδα μουσουλμάνων, η οποία αποτελείται από δύο μέρη, δηλαδή η Αποδήμων και της Ανσάρ, μια ομάδα Εβραίων θρησκευτικών και αραβικές κοινότητες που αγκαλιάζουν παγανισμού.
Κατά την άφιξη στο Yathrib, ο Προφήτης καλείται αμέσως γεγονότα ασχολούνται με την ΠΟΥ διάφορες ομάδες της κοινότητας ήταν να ενωθούν σε μια νέα κοινότητα, που ονομάζεται Medina. Τώρα, μετά από κάποιο Secholar προβεί σε ενδελεχή μελέτη του κειμένου αυτού, μπορούν εύκολα να systematicaly αυτό το χάρτη σε 10 κεφάλαια και 47 άρθρα, στα οποία περιέχουν τύπους Σημαντικές για τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Το πιο σημαντικό ισχυρισμό που περιέχονται στον Χάρτη των Medina, η οποία είναι η αναγνώριση του πλουραλισμού της κοινωνίας, η οποία με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που είναι το ίδιο ανεξάρτητα από την προέλευση της θρησκείας. Κάθε ομάδα κοινότητα έχει αυτονομία, αλλά δεν έχουν την εξουσία να ασκεί έξω πρέπει να γίνει στο όνομα της Medina υπό την ηγεσία του Προφήτη ως μια ενιαία κοινότητα. Προφήτη Μωάμεθ διορίστηκε ως ο ηγέτης αυτής της κοινότητας, αλλά δεν γίνεται ένα αυταρχικό επειδή ο νόμος του Θεού πάνω από τα πάντα και ότι κάθε απόφαση που ελήφθη από την αρχή της διαβούλευσης. Χάρη στην εξαιρετικά πολύμορφη κοινωνία, στη συνέχεια, στο κοινοτικό δίκαιο Medina θεσπιστεί διαφόρων υποσυστημάτων. Κατά μία έννοια οι μουσουλμάνοι που υπόκεινται σε ισλαμικό νόμο, ενώ οι Εβραίοι είναι διέπεται από το δίκαιο και υπόκειται στους νόμους της ειδωλολατρικές συνήθειες.
Η ελευθερία άσκησης της θρησκείας από μόνη της εγγυάται στον Χάρτη του κειμένου Medina. Επειδή αυτό είναι, κατ 'αρχήν, τις θρησκευτικές πεποιθήσεις του Ισλάμ, υποστηρίζει ότι δεν μπορεί να εκτελεστεί κατά ενός προσώπου, αν και η προπαγάνδα πρέπει να εκτελεστεί. Δικαιώματα ιδιοκτησίας, τα δικαιώματα της ιδιωτικής ζωής, το δικαίωμα να εξασφαλίσει την ασφάλεια των ατόμων και των ομάδων είναι όλες οι εγγυημένες από τον Χάρτη, καθώς και το δικαίωμα να συμμετέχουν στην κοινοτική άμυνα, εάν δεχθούν επίθεση από μια ομάδα έξω από αυτό. Έτσι,
Συντελεστικός συμμετοχή στην οικονομική ζωή, κοινωνική και πολιτική είναι ανοιχτή σε όλους.
Παρά το γεγονός ότι τα έγγραφα που εκδίδονται από το Ισλάμ εξακολουθεί να υπάρχει και συντηρείται από Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο, αλλά εξακολουθεί να υπάρχει η παραδοχή ότι τα ανθρώπινα δικαιώματα, θεωρείται σαν κάτι ξένο πολιτισμό από το θησαυροφυλάκιο των Μουσουλμάνων. Οι εν λόγω τεκμηρίου θα πρέπει να λυπόμαστε, δεδομένης της ακαδημαϊκής και πνευματικής αναφορές σε πολλές χώρες της Ανατολικής σημερινές κοινωνίες εξακολουθούν να αναφέρονται στο δυτικό κόσμο. Έτσι, δεν είναι περίεργο αν υπάρχει κριτική των διανοούμενων στην Ασία και την Αφρική, όπου ήταν τα πρόσωπα των πόρων κατηγόρησε ως «Δυτικοί στην Ανατολή". Ωστόσο, οι εξελίξεις στην ισλαμική κοινότητα σήμερα έχει δώσει νέα ελπίδα να κληρονομήσει την παράδοση της ιστορίας του ανθρώπινου πολιτισμού σε μια τίμια και ισορροπημένη. Η εκτίμηση αυτή έχει ως στόχο Σίγουρα όχι απλώς ικανοποιούν την πνευματική δίψα των μελετητών, επειδή το επόμενο βήμα είναι το πώς να απορροφήσει και να εφαρμόσει τις αξίες του ισλαμικού Διδασκαλίες στη ζωή της ανθρωπότητας στο Παίζοντας τις προκλήσεις των καιρών.
Διάφορα δυναμική την πάροδο του χρόνου και Διαλεκτική θίγουν τις θεμελιώδεις έννοιες των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ιδίως κατά την αξιολόγηση της εφαρμογής των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε ένα έθνος. Αξιολόγηση της εφαρμογής των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε μια χώρα, πρέπει να γίνει σε μια δίκαιη και αναλογική και να βασίζεται στην καλή πίστη, με την επίγνωση ότι το πρόβλημα αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό αγώνα της ανθρωπότητας. Όμως, είναι ανέντιμο και άδικο, αν κάνει το ζήτημα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων ως ένα εργαλείο για να κάνει-πολιτικές καταστολής έναντι των αναπτυσσόμενων χωρών και των νέων της χώρας, ιδιαίτερα στην Ασία και την Αφρική, για τους δικούς του λόγους, πόσο μάλλον να πραγματοποιηθεί με δύο μέτρα και σταθμά. Ακόμα χειρότερα, αν το ζήτημα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων να χρησιμεύσει ως «επίθεση προπαγάνδας» για να επιτεθεί και να δυσφημίσουν ένα έθνος με απόκρυψη και συγκάλυψη έτσι ότι τα λάθη τους, δεν είναι επίθεση πρώτα.
Οι περισσότεροι από τους μουσουλμάνους θεωρήσει ότι το αποτέλεσμα της εφαρμογής διπλών μέτρων και σταθμών στον τομέα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, δεδομένου ότι η επέλευση ενός γεγονότος που είναι γνωστή ως τις τρομοκρατικές επιθέσεις στο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου στη Νέα Υόρκη στις 11 Σεπτεμβρίου, 2001. Μπορούμε να κατανοήσουμε τον ισχυρισμό των διαφόρων μερών ότι ο πόλεμος κατά της τρομοκρατίας δεν απευθύνεται προς τους μουσουλμάνους, επειδή η τρομοκρατία μπορεί να γίνει από τους οπαδούς οποιασδήποτε θρησκείας σε αυτή τη γη. Αλλά οι αρνητικές πρόσβαση στον πόλεμο κατά της τρομοκρατίας που οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν τώρα έχουν σχεδιαστεί περισσότερο αισθητή από τους μουσουλμάνους σε σύγκριση με άλλες θρησκείες. Ως αποτέλεσμα, όχι σπάνια, τα ανθρώπινα δικαιώματα τους αγνοείται, ακόμα και παραβιάζονται αυθαιρέτως. Οι διάφορες μορφές της στάσης της προκατάληψης, του ρατσισμού, της ξενοφοβίας και της ισλαμοφοβίας τώρα φαίνεται να εμφανίζονται μεταξύ των εθνών και πάλι στην πολιτική. Το φαινόμενο αυτό συμβαίνει στη μέση είναι πολύ ειρωνικό το γεγονός ότι ακριβώς στις αρχές του αιώνα, γέννησε πολλές ελπίδες και ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η κυριαρχία των μέσων μαζικής ενημέρωσης είναι συχνά χρησιμοποιείται για να οικοδομήσουμε μια κακή αντίληψη των Μουσουλμάνων που ανίκανος να κάνει υποτίμηση και διευκρινίσεις κατά τη διάρκεια των ειδήσεων έτσι.
Για εμάς τους μουσουλμάνους της Ινδονησίας, είναι καθήκον και υποχρέωσή μας να δείξουμε στον κόσμο, ότι το Ισλάμ είναι μια θρησκεία της ειρήνης και της αγάπης που σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα, ωστόσο Αντιμετωπίζουμε τώρα το πικρό πραγματικότητες του αποπνικτικού. Είμαστε υποχρεωμένοι να συνειδητοποιήσουμε αυτό που επιβεβαιώθηκε από το Κοράνι που "εσείς είστε το καλύτερο για τους ανθρώπους (UMMA khairah) Αυτό Τονίζουμε για όλη την ανθρωπότητα Επειδή σας προσκαλούν πάντα τους ανθρώπους για το καλό και να απαγορεύει το κολάρο και να πιστεύουν στο Θεό »(surah Al 'Imran: 110). Ο αγώνας δεν ήταν εύκολος γιακά, μακρύ και βασανιστικό, όμως, οι μουσουλμάνοι δεν μπορούν ακόμα να αντιμετωπίσουν την πραγματικότητα της απόγνωσης Στις αρχές του νέου έτους, υπάρχει ακόμα ελπίδα να οικοδομήσουμε ένα καλύτερο μέλλον...
Το κάλυμμα.
Δικαιώματα μπορεί να ερμηνευθεί ως μια τιμή ένα πρόσωπο θέλει να προστατεύσει τον εαυτό του, ώστε να μπορεί να τον διατηρήσουν και να βελτιώσουν τη ζωή τους και να αναπτύξουν την προσωπικότητά του. Όταν δίνεται μια θεμελιώδη σωματίδια, είναι τόσο σημαντικό, θεμελιώδες, που αναγνωρίζεται από όλους τους πολιτισμούς, και την απόλυτη καταξίωση.
Μετά από να περάσει μια μακρά διαδικασία, η ευαισθητοποίηση έναντι των παγκοσμίων ανθρωπίνων δικαιωμάτων από την 10 Δεκεμβρίου, 1948 με την υιοθέτηση από τη Διακήρυξη του ΟΗΕ για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα. Η Διακήρυξη των Ηνωμένων Εθνών, επίσης, την προηγούμενη δηλώσεις, που αποσκοπούν στην προστασία της ατομικής ελευθερίας μπροστά από την βασιλική εξουσία, φεουδάρχες, ή χώρες που αυξάνεται θέση να κυριαρχήσουν και να αποκεντρωθούν. Ως εκ τούτου, οι δηλώσεις αυτές, τις οποίες το παιδί υποσημείωση στις δυτικού πολιτισμού, για να δείτε τα ανθρώπινα δικαιώματα στην προοπτική anthroposentris.
Μετά από να περάσει μια μακρά διαδικασία, η ευαισθητοποίηση έναντι των παγκοσμίων ανθρωπίνων δικαιωμάτων από την 10 Δεκεμβρίου, 1948 με την υιοθέτηση από τη Διακήρυξη του ΟΗΕ για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα. Η Διακήρυξη των Ηνωμένων Εθνών, επίσης, την προηγούμενη δηλώσεις, που αποσκοπούν στην προστασία της ατομικής ελευθερίας μπροστά από την βασιλική εξουσία, φεουδάρχες, ή χώρες που αυξάνεται θέση να κυριαρχήσουν και να αποκεντρωθούν. Ως εκ τούτου, οι δηλώσεις αυτές, τις οποίες το παιδί υποσημείωση στις δυτικού πολιτισμού, για να δείτε τα ανθρώπινα δικαιώματα στην προοπτική anthroposentris.
Τα ανθρώπινα δικαιώματα στο Ισλάμ κερδίζει έδαφος μέσω της διδασκαλίας των πιο μεγάλων, δηλαδή Tawheed (Ενότητα του Θεού). Ως εκ τούτου, τα ανθρώπινα δικαιώματα στο Ισλάμ θεωρείται στην προοπτική theosentris. Ωστόσο, το δόγμα του μονοθεϊσμού συνεπάγεται την αναγκαιότητα της αρχής της ισότητας, της αδελφοσύνης και της δικαιοσύνης η μεταξύ τους συνανθρώπους, καθώς και την αρχή της ανθρώπινης ελευθερίας. Η αρχή έχει γίνει το θεμέλιο για το σχηματισμό των πρώτων μουσουλμανικό πολιτισμό, έτσι τον ισλαμικό κόσμο Τοποθέτηση αρκετούς αιώνες πριν από τη δύση. Wallu a'lam bi al-shawab.
Σημειώσεις?
Izza Yusril Mahendra, «αντιλήψεις του Ισλάμ για τα ανθρώπινα δικαιώματα και την Αδελφότητα", Εφημερίδα της Dirosah Islamiyah, 1, 2003.hal. 134-137
M.Timur.1987. Ένας διάλογος για το Ισλάμ και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα Manusia.hal 20.
Σρι Sumantri M, Σκέψεις για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα στην Ινδονησία, σ. 1-4
Altaf Gauhar, Op. Cit. αυτό. 16
Sheikh Syukat Hussain.1996. Mausia δικαιώματα στο Ισλάμ. Abdul Rahim ΣΟ Μετάφρασης, Λονδίνο: Insani Τύπου. Είναι. 59
Huzni Thoyyar. "Πολεμική Δικαιώματα ανθρώπινο ον, Πώς αντιλήψεις του Ισλάμ;", Voice Hidayatullah, X, Φεβρουάριος, 1998. αυτό. 72
Al-Bukhari, Sahih al-Bukhari, JUZ 15. Βιβλίο Hudud (Βηρυτός: Fikri Dar)
Altaf Gauhar, ed. 1978. Η πρόκληση του Ισλάμ. Λονδίνο: Ισλαμικό Συμβούλιο της Ευρώπης το Santosos της Φατάχ, του Ισλάμ και ανθρώπινα δικαιώματα. Ακαδημαϊκά, 03, 1993,19.
Το ίδιο. , Σ.. 14.
Το ίδιο. , Σ.. 14.
Izza Yusril Mahendra, Op. Cit. σ. 141
Το ίδιο. αυτό. 145
M.Timur.1987. Ένας διάλογος για το Ισλάμ και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα Manusia.hal 20.
Σρι Sumantri M, Σκέψεις για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα στην Ινδονησία, σ. 1-4
Altaf Gauhar, Op. Cit. αυτό. 16
Sheikh Syukat Hussain.1996. Mausia δικαιώματα στο Ισλάμ. Abdul Rahim ΣΟ Μετάφρασης, Λονδίνο: Insani Τύπου. Είναι. 59
Huzni Thoyyar. "Πολεμική Δικαιώματα ανθρώπινο ον, Πώς αντιλήψεις του Ισλάμ;", Voice Hidayatullah, X, Φεβρουάριος, 1998. αυτό. 72
Al-Bukhari, Sahih al-Bukhari, JUZ 15. Βιβλίο Hudud (Βηρυτός: Fikri Dar)
Altaf Gauhar, ed. 1978. Η πρόκληση του Ισλάμ. Λονδίνο: Ισλαμικό Συμβούλιο της Ευρώπης το Santosos της Φατάχ, του Ισλάμ και ανθρώπινα δικαιώματα. Ακαδημαϊκά, 03, 1993,19.
Το ίδιο. , Σ.. 14.
Το ίδιο. , Σ.. 14.
Izza Yusril Mahendra, Op. Cit. σ. 141
Το ίδιο. αυτό. 145
βιβλιογραφία
al-Bukhari.1978. Saheeh al-Bukhari, JUZ 15. Βηρυτός: Dar Fikri
Φατάχ Santoso, Ισλάμ και ανθρώπινα δικαιώματα. Ακαδημαϊκό ΙΧ (03, 1993)
Gauhar, Altafed. 1978. Η πρόκληση του Ισλάμ. Λονδίνο: Ισλαμικό Συμβούλιο της Ευρώπης το Santosos της Φατάχ, του Ισλάμ και ανθρώπινα δικαιώματα. Ακαδημαϊκό ΙΧ (03, 1993)
Sumantri, M Σρι Σκέψεις για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα στην Ινδονησία
Mahendra, Yusril Izza.2003. "Αντιλήψεις του Ισλάμ για τα ανθρώπινα δικαιώματα και την Αδελφότητα", Εφημερίδα της Dirosah Islamiyah, Τόμος 1 (Αρ. 1, 2003)
M.Timur.1987. Ένας διάλογος για το Ισλάμ και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα.
Hussain, Sheikh Syukat. 1996. Mausia δικαιώματα στο Ισλάμ. Τζακάρτα: Gema Insani Τύπου.
Thoyyar, Huzni. 1998. "Πολεμική Δικαιώματα ανθρώπινο ον, Πώς αντιλήψεις του Ισλάμ;", Voice Hidayatullah, Χ, (Φεβρουάριος, 1998)
[1] Yusril Izza Mahendra, “Konsepsi Islam Tentang HAM dan Persaudaraan”, Jurnal Dirosah Islamiyah, 1, 2003.hal. 134-137
2 M.Timur.1987. Sebuah Dialog tentang Islam dan Hak Asasi Manusia.hal 20.
3 Sri Sumantri M, Refleksi HAM di Indonesia, hal 1-4
4 Altaf Gauhar,Op. Cit. hal. 16
5 Syekh Syukat Hussain.1996. Hak asasi Mausia Dalam Islam. Terjemahan Abdul Rahim C.N , Jakarta: Insani Press. Hal. 59
6 Huzni Thoyyar. "Polemik hak Asasi manusi, Bagaimana Konsepsi Islam?", Suara Hidayatullah, X, Februari, 1998. hal. 72
7 Al-Bukhari, Shahih al-Bukhari, Juz 15. Kitab Hudud (Bairut: Dar Fikri)
8 Altaf Gauhar, ed. 1978. The Challenge of Islam. London : Islamic Council of Europe dalam Fatah Santosos, Islam dan Hak Asasi Manusia. Akademika, 03, 1993.19.
9 Ibid. , hal. 14.
10 Ibid. , hal. 14.
11 Yusril Izza Mahendra, Op. Cit. hal.141
12 Ibid. hal. 145
Daftar Pustaka
al-Bukhari.1978. Shahih al-Bukhari, Juz 15. Bairut: Dar Fikri
Fatah Santoso, Islam dan Hak Asasi Manusia. Akademika IX ( 03, 1993)
Gauhar, Altafed. 1978. The Challenge of Islam. London : Islamic Council of Europe dalam Fatah Santosos, Islam dan Hak Asasi Manusia. Akademika IX ( 03, 1993)
Sumantri, M Sri Refleksi HAM di Indonesia
Mahendra,Yusril Izza.2003 .“Konsepsi Islam Tentang HAM dan Persaudaraan”, Jurnal Dirosah Islamiyah, Volume 1 (Nomor 1, 2003)
M.Timur.1987. Sebuah Dialog tentang Islam dan Hak Asasi Manusia.
Hussain, Syekh Syukat. 1996. Hak asasi Mausia Dalam Islam. Jakarta: Gema Insani Press.
Thoyyar, Huzni. 1998. "Polemik hak Asasi manusi, Bagaimana Konsepsi Islam?", Suara Hidayatullah, X, (Februari, 1998)
Tidak ada komentar:
Posting Komentar